Retourneren en garantie

 

Afbeeldingen kunnen afwijken van de werkelijkheid. Hier kunnen geen rechten aan ontleend worden. Wilt u zeker weten of het klopt neem contact op met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

  • retourlabel aanvragen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Kosten hiervoor bedragen € 7.49
  • Indien er geen Kopie factuur of pakbon wordt meegeleverd  rekenen wij € 4.95 aan extra afhandelingskosten
  • Onderdelen worden niet retour genomen tenzij in overleg anders is overeengekomen en hiervoor rekenen we ten alle tijden € 7.50 handelingskosten en zonder teruggave van de eventuele betaalde verzendkosten        

Retourneren 

  • Wanneer u van een aankoop af wilt zien dan dient u dit binnen 14 dagen na ontvangst, ingaande op de dag dat u uw aankoop heeft ontvangen, aan ons kenbaar te maken via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
  • Voldoet u niet aan deze termijn dan is de koop bindend en kunt u de bestelling niet retourneren
  • U kunt er voor kiezen om het herroepingsformulier te gebruiken. Deze dient per mail toe te zenden en af te drukken en ingevuld mee zenden samen met kopie pakbon of factuur met de retourzending.
  • U kunt een retourlabel aanvragen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Kosten hiervoor bedragen € 7.49
  • Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag zo spoedig mogelijk uiterlijk binnen 7 werkdagen na ontvangst van uw retour terugstorten. 
  • Een terug te ontvangen bedrag wordt zo spoedig mogelijk verwerkt en teruggestort. 

Het herroepingsrecht is enkel van toepassing op particuliere consumenten daar het onderdeel is van de consumentenwetgeving. Aankopen met intentie tot gebruik voor zakelijke doeleinden kunnen geen aanspraak maken op het herroepingsrecht voor consumenten

Verzendkosten bij retourzendingen

  • De kosten voor het retour sturen zijn voor de klant 
  • Wordt een deel van je bestelling geretourneerd en komt de daadwerkelijke bestelling onder de vrije verzendkosten, dan zullen wij alsnog de verzendkosten berekenen.
  • Het bedrag zal afhankelijk zijn de daadwerkelijke hoogte van uw bestelling.  Deze worden afgetrokken van het door ons terug te storten bedrag  
  • Pakketten die niet bezorgd kunnen worden, door de ontvanger geweigerd, of niet binnen 7 dagen worden opgehaald bij een Parcelshop, worden retour gestuurd naar Toolland.nl.
  • Voor deze wijze van retour sturen rekent Toolland.nl vanaf 1-7-2021 retourkosten. (van zowel de heenzending als retourzending) 
  • Indien het pakket op normale wijze wordt ontvangen en vervolgens retour wordt gestuurd zijn de reguliere afspraken van toepassing. 
  •  

Er zijn enkele voorwaarden:

  • Onderdelen worden niet retour genomen tenzij in overleg anders is overeengekomen en hiervoor rekenen we ten alle tijden € 7.50 handelingskosten en zonder teruggave van de eventuele betaalde verzendkosten          
  • Een terug te sturen pakket alleen op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur laten afleveren
  • Pakket niet buiten openingstijden laten afleveren.
  • Indien u een pakket retour stuurt en deze door de vervoerder op een servicepunt wordt afgeleverd , bent u zelf verantwoordelijk om dit bij ons te melden.
  • Bij niet melden dat pakket op een service punt zal het pakket automatisch retour afzender gaan
  • Pakket wordt later in behandeling genomen  wanneer wij het pakket van een servicepunt moeten halen, uiterlijk 7 dagen)
  • Kopie factuur of pakbon meesturen in pakket (met vermelding retour)
  • Het product is ongebruikt en in nieuwstaat.
  • De originele verpakking is (indien van toepassing) zo netjes mogelijk (geen Duct Tape of excessief gebruik van plakband op de originele verpakking).

Garantie en Klachten

Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Dus ook bij ons kan dat wel eens voorkomen. Maar als er iets mis is, horen we dat graag zodat we de fout zo snel en correct mogelijk kunnen herstellen. We stellen je bestelling heel zorgvuldig voor je samen. Maar we vragen je ook om je order meteen na ontvangst goed te controleren. Wijkt er iets af? Neem dan meteen contact op. Zo kom jij als je aan de slag gaat niet voor verrassingen te staan en kunnen wij een foutje meteen voor je oplossen!

  • Controleer of er tijdens het transport niets is beschadigd.
  • Check aan de hand van de pakbon zorgvuldig of je bestelling compleet is. 
  • Ontbreekt er iets? Wijkt er iets af? Neem meteen contact op! Mail ons op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • een onvolledige of onjuiste bestelling meld dit binnen 48 uur nadat je je bestelling hebt ontvangen.
  • DPD heeft u gemeld dat uw pakket bezorgd is, maar u heeft niets ontvangen, meld dit binnen 48 uur.  
  • Correspondentie gaat ten alle tijden via het opgegeven emailadres wat tijdens de bestelling is opgegeven

  Retouradres:

  • Toolland
  • Halbe Wiersemaweg 11
  • 9365TB Niebert